אורי אליאבייב - מה כדאי שאנשי שיווק ידעו על בינה מלאכותית

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את אורי אליאבייב, יועץ ומרצה על בינה מלאכותית. ונבין ממנו מה כדאי שאנשי שיווק ידעו על בינה מלאכותית


[00:22] הנושא עליו נדבר: מה כדאי שאנשי שיווק ידעו על בינה מלאכותית

[00:27] תכירו את אורי אליאבייב:
אורי אליאבייב הוא יועץ בתחום הבינה המלאכותית, זאת אומרת שאורי עוזר לחברות להבין כיצד הן יכולות לעשות שימוש ב-AI בתוך הארגון שלהן ומלווה אותן משלב הרעיון ועד ליישומו.
בנוסף אורי ייסד את הקהילה הגדולה בארץ בתחום הבינה המלאכותית עם למעלה מ-14,000 חברים.

[00:50] מה זה AI, ואיך כבר היום כל יזם או סטארטאפיסט משתמש ב-AI? 
בינה מלאכותית היא, על רגל אחת, הדרך בה מחשבים יכולים לבצע פעולות הדומות לאלו של בני אדם או לנתח כמויות גדולות של מידע ולבצע החלטות באופן עצמאי. כיום אנו משתמשים בלא מעט שירותים מבוססי AI - מנוע הספאם בגמייל, מנגנון המלצות המוצרים באמזון, אלכסה ושאר הרמקולים החכמים, פתיחת הסאמרטפון באמצעות זיהוי פנים ועוד.

[01:54] איך AI ישתלב בעתיד בעולמות השיווק?
בינה מלאכותית יכולה לעזור לנו בהמון אלמנטים שונים בעולמות השיווק. החל מפיתוח מערכות שיודעות ליצור פרופילים יותר מדויקים של כל לקוח ועד למערכות המלצות מתקדמות כפי שאנחנו רואים כיום בנטפליקס, יוטיוב, טאבולה, בוקינג ועוד. מלבד זאת, בינה מלאכותית יכולה להקל על המשווק בביצוע משימות כדוגמת ניתוח תובנות של משתמשים, יצירת קמפיינים אוטומטיים ועוד.

  • [01:59] פרסונליזציה - כבר כיום ל-AI יש יכולת ליצור פרופילים על סמך שימוש ובעתיד נצריך להגיע לרמות דיוק גבוהות יותר.

  • [02:41] החיפוש הקולי. - יתפוס בצורה משמעותית. מותגים יצטרכו להתאים את עצמם, למשל, השם של העסק שלך יצטרך להיות מובן בשפות שונות ובמבטאים שונים.

  • [03:38] יצירת תוכן באמצעות רובוטים - מתחיל לצבור תאוצה אבל בעיקר באנגלית. יש קבוצת חוקרים שיצרה אלגוריתם שמייצר תוכן באמצעות AI, אך לא פרסמה את כולו מחשש ליצירת פייק ניוז.

  • [04:51] עיצוב אתרי אינטרנט ובאנרים - תחום זה מתקדם בצעדי ענק עם יכולת להסביר בצורה טובה יותר למחשבים מה היא אסתטיקה או סימטריה. אני צופה שימוש הולך וגובר בכלים מסוג זה. עליבאבא השתמשה בטכנולוגיה מסוג זה ביום הרווקים של שנת 2017.

[06:22] תן לנו 3 שלבים/דרכים באמצעותן לשלב AI בכל סטארט-אפ מחר בבוקר:

[06:31] לעבוד עם חברות סטארטאפ מבוססות AI - לא חייב להמציא את הגלגל אבל כן לפתוח אוזניים ולחפש חברות כאלה. יש המון חברות שיכולות להעניק פתרונות מאוד חכמים עם אינטגרציה קלה.
[07:17] להכיר כלים ו-APIים מבוססי AI שלא מצריכים ידע טכני רב. כלים אלו יכולים להעניק לכל סטארטאפ יכולות AI עבור בעיות מוכרות. יש חברות סטארטאפ שמעניקות שירותים כאלה וגם חברות ענק כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט וכו'. AutoHash היא אפליקציה שפיתחתי מבוססת API.
[08:31] להכיר כלים שמאפשרים יצירת מודלים של בינה מלאכותית ללא ידע בקוד כדוגמת AutoML של גוגל - המציע ממשק דראג אנד דרופ לפיתוח מודלים, עבור אנשים לא טכניים.

[09:36] טיפ סיכום ליזמים ואנשי השיווק שמקשיבים לנו.

*איספו את הדאטה שיש לכם בצורה מאורגנת ושימרו עליו היטב. לפעמים חברות לא מבינות על איזה אוצר הן יושבות, רק בזכות הדאטה שיש להן. זה יכול להיות שווה מהמוצר עצמו שהן מנסות למכור.
*איסוף דאטה איכותי וטוב יכול לאפשר לחברה לפתח מודלים מתקדמים בעתיד ולהשיג יתרון משמעותי על פני המתחרים. פיתוח מסוג זה אולי יקר ומורכב כעת, אבל בעתיד הוא יהיה זול ונגיש יותר (כמו למשל להרים אתר), אך ללא דאטה החברות לא יוכלו לעשות צעד אחד.

[10:07] אנחנו סיימנו, תודה רבה לאורי אליאבייב.

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088