איריס שור - מנתונים לתובנות, הדרך הנכונה לניתוח פעילות האתר

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את איריס שור, מייסדת ומנכ״לית Oribi (אוריבי), ונקבל ממנה דגשים טיפים ושיטות עבודה לעבודת אנליטיקס נכונה שכדאי שכל יזם יישם באתר שלו.


[00:18] הכרות עם אריס שור, מייסדת ומנכ״לית Oribi (אוריבי).
[00:31] הנושא עליו נדבר: דגשים טיפים ושיטות עבודה לעבודת אנליטיקס נכונה.
[00:39] עוד קצת פרטים על Oribi.

[00:49] מהן חמש המטריקות שכדאי לנתר בכל אתר?
[01:18] מטריקה ראשונה - להבין מה ההמרה העיקרית באתר. למשל - מכירות, לידים.
[01:38] מטריקה שנייה - להבין מהן המטרות הקטנות המובילות להשגת המטרה העיקרית. למשל - רישום לניוזלטר, וובינר, יצירת תכנים, בלוג חברה וכד׳...
[01:56] מטריקה שלישית - חיבור בין המטריקות. לדוגמא - האם אנשים שנרשמו לניוזלטר בבלוג רכשו את המוצר באתר.
[02:04] מטריקה רביעית - להבין טוב כל ערוץ שיווק. למשל - קמפיין בפייסבוק, מה בדיוק כולל הבלוג, אילו אתרים כלולים ביחסי ציבור.
[02:15] מטריקה חמישית - החיבור בין המטריקות, בין ערוצי השיווק להמרה העיקרית. לדוגמא - האם מי שקרא את כתבת היח"צ רכש מהאתר.

[02:20] איך מודדים את החלק העקיף של הקמפיין? למשל בראנד, מפה לאוזן, ויראליות ברשתות החברתיות ועוד…
[02:34] אי אפשר למדוד. חבל להתעקש על זה.
[02:38] אם כשמעלים קמפיין בפייסבוק באופן ליניארי יש יותר טראפיק מגוגל, אפשר להבין שאנשים ראו את המודעה, לא הקליקו והלכו לחפש את זה בגוגל.
[02:48] מומלץ להפריד בין התקופות. להעלות קמפיינים בערוצים שונים בפערים של חודש כדי להבין מה האפקט של כל אחד.
[03:03] האם אפשר להוסיף מספר זהב בעבור טראפיק עקיף לכל קמפיין?
[03:17] מספר הזהב שעבד לאיריס זה עוד 50%.

[03:22] איך מתמודדים עם המעבר של אנשים מהמחשב במשרד, לבית. מהמחשב האישי לטלפון או אפילו לטלוויזיה החכמה?
[03:30] לא מצליחים להתמודד עם זה.
[03:35] לנסות לראות בעצמכם יחס ליניארי, למשל אם שמים עוד 1000$ בפייסבוק, איזה עוד תוצאות רואים שלא נמצאות בדוחות.

[04:12] מה הטיפ הכי גדול שאת יכולה לתת לי שאת מיישמת וסטארטאפים וחברות אחרות לא מיישמות.
[04:19] טיפ ראשון - לבחור מעט מאוד ערוצים ולהתמקד בהם.
[05:23] טיפ שני - להתמקד באופטימיזציית המרות. חברות עסוקות בלהביא עוד טראפיק ועוד לידים, כשכ-95% מהאנשים שמגיעים לאתר עם אינטנט לא עשו כלום.

[06:35] על השאלות הבאות תנסי לענות לי במשפט קצר:
[06:39] מה עדיף - להתחיל לפרסם לבד ולנתח סטטיסטיקה לבד או לשכור כבר מהיום הראשון אנשי מקצוע שיעשו את זה עבורך?
[06:45] לבד. כי אני בתפיסה הוליסטית שהכל צריך להיות קשור לפרודקט ולביזניס. למישהו חיצוני יהיה קשה להבין איך הכל מתחבר.
[07:13] יש לך תקציב מוגבל, מה תעדיפי - קמפיין בפייסבוק ואינסטגרם / קמפיין בגוגל או שחובה לשלב בין השניים?
[07:20] אני עשיתי עד עכשיו קמפיין בפייסבוק. באופן כללי אעדיף ערוץ אחד.
[07:56] כולם מדברים על פייסבוק וגוגל כל הזמן. איזה מקור פרסום לפי דעתך לא מדברים עליו מספיק?
[08:00] יוטיוב. הטרגוטים שם יותר מעניינים מאשר גוגל אדוורדס.
[08:23] עוד ערוץ שקצת מוזנח זה תוכן שלא בצורה של בלוג, למשל: סקרים, ספרים אלקטרוניים, אתרים קטנים עם ערך.
[08:40] לפי דעתך לקוחות צריכים להשקיע בבראנד בשלבים הראשונים? או בקמפיין מבוסס תוצאות בלבד?
[08:46] ברנד הוא אובר רייטד. להגיע למקום של ברנד זה מאוד רחוק.
[09:21] ראיתי הרבה קמפיינים שעשו שימוש בכל מה שצריך, A/B testing במודעות, A/B testing בדפי נחיתה, פאנל עם Mixpanel ועוד כלמיני, ועדיין בסוף היום לא הצליחו להגיע למסקנה חד משמעית מה עבד טוב יותר. מה הם מפספסים?
[10:00] הגישה של איריס שור היא לקחת דברים מאוד קיצוניים ועליהם לעשות עוד ורסיות. לשינויים קטנים, כמו צבע הכפתור תהיה השפעה רק בכמויות מאוד גדולות של לידים.
[10:00] דוגמה איך איריס מתחילה בדיקה של מסרים עם וידאוים מאד שונים במהות. אחד - יוצא חד משמעתית נגד גוגל אנליטיקס, השני - מדבר על הכאוס של ערוצי שיווק שונים, השלישי - מדבר על תחושות של כשלון.

[11:10] תודה רבה לאיריס שור, מייסדת ומנכ״לית Oribi (אוריבי).

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088