אלעד גולדנברג - טיפים שיהפכו את החנות הוירטואלית שלכם להצלחה מסחררת

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את אלעד גולדנברג מייסד-שותף ומנהל אקדמי של Digital IL (דיגיטל אי-אל) ונקבל ממנו טיפים שיהפכו את החנות הוירטואלית שלנו להצלחה מסחררת.


[00:19] הכרות עם אלעד גולדנברג.
[00:26] הנושא עליו נדבר: טיפים שיהפכו את החנות הוירטואלית להצלחה מסחררת!

[00:36] נספר קצת על אלעד גולדנברג
[00:36] הוא הקים את הפעילות העסקית של eBay ישראל ב- 2012 וניהל אותה כמעט 6 שנים. היום בנוסף ל- Digital-IL אלעד יועץ אסטרטגי לענקיות אונליין, מרצה לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון, מהווה מנטור עבור יזמים וסטארטאפים בתחום המסחר באונליין.

[00:32] לתת ערך ללקוחות שרוכשים מהחנות הוירטואלית שלכם.
[01:03] להסביר מה הקונספט הנמצא במה שאנחנו עושים, האם אנחנו עוד חנות וירטואלית שמוכרת נעליים או חולצות או שיש לנו חנות וירטואלית אחרת שמייחדת אותנו מהמתחרים. מה אנחנו נותנים ללקוחות שאין לאף אחד אחר.

[01:24] טיפ מספר 2: להבין מה מגדיר אותנו כמוצר?
[01:27] האם אנחנו פתרון טוב יותר למשהו קיים או שאנחנו פותרים בעיה חדשה? ואם אנחנו פותרים בעיה חדשה האם הלקוחות שלנו יודעים שיש להם בעיה? הרבה מיזמים מתחילים מרעיון טוב והמייסדים של המיזם רצים ומבצעים אותו, אבל לא תמיד יודעים למי הפתרון מיועד ומחפשים קהל יעד. ההמלצה היא להתחיל מהסוף, למצוא קהל יעד, לפרק אותו לסגמנטים מדויקים ולתת ערך מדוייק לסגמנט לקוחות ספציפי. ככל שנדע לדייק יותר את מה שאנחנו נותנים ככה יש סיכוי יותר גדול שקהל היעד יענה למוצר וירצה לקבל אותו.

[02:17] טיפ מספר 3: לחשוב lifetime value ולא רק להמיר עוד גולש ללקוח משלם בחנות הוירטואלית, כי זה לא יתן הרבה.
[02:35] היום כשהתחרות גדולה אז גם עלות רכישת הלקוח עולה (customer acquisition cost) ולכן הטיפ הוא לא להסתכל על המגע הראשון ועל עלות רכישת הלקוח, לא לספור רק את מספר הלקוחות שנכנסים אלינו בדלת, אלא להבין מה הערך שאנחנו יודעים לייצר להם לאורך זמן וכך להגדיל את ה-lifetime value למשל:
[02:56] חבילות על בסיס קבוע. לדוגמא, אם לקוחה צורכת קרם גוף פעם בחודשיים, למה היא צריכה לעבור את מסע הרכישה בחנות הוירטואלית בכל חודשיים מחדש? תשלחו אותו ללקוחה הביתה באופן קבוע.
[03:46] פרסונליזציה. פרסונליזציה מתבססת על דאטה מדוייקת שאספנו על לקוחות ועל היכולת שלנו להפוך את הדאטה הזאת לערך שניתן ללקוח בצורה עצמאית. זאת אומרת, אם אני ידע שאת מתעניינת בדברים מסוימים אני לא צריך להציג לך בחנות הוירטואלית דברים אחרים. אם אני ידע שקנית משהו, אני יכול להתאים לך את המוצר המשלים או להציע לך אלטרנטיבה טובה יותר.
[03:46] Up-Sell. ההמלצה היא לעשות את זה בקו הקופה במקום שהלקוח עם הכרטיס בחוץ. אחרי שהלקוח שילם קשה להוציא אותו שוב.
[03:46] שירות לקוחות. לקוח שפונה אלינו ומבקש שירות הוא הזדמנות טובה. גם אם הוא לא היה מרוצה מהמוצר, יש לנו הזדמנות להפוך אותו להיות מרוצה. כל מגע עם לקוח קיים זאת הזדמנות ענקית לעסק.

[06:31] טיפ מספר 4: חבירה של החנות הוירטואלית לחוויות אופליין משלימות.
[07:01] יש הרבה יותר קשיים ליצור אינגייג'מנט מעניין באונליין מאשר באופליין. אבל הנה כמה מגמות מעניינות המתרחשות בסינגפור שהיא מדינה שהיא מאוד אוריינטד לצרכנות:
[07:27] חנות וירטואלית למוצרי יוגה שחוברת לסטודיו ליוגה.
[07:54] קנייה בקניון ושליחה של המוצרים הביתה (לא סוחבים שקיות).

[08:55] טיפ מספר 5: ליצור קונספט של קניה עם משמעות.
[09:14] להיות הכי זול זה לא מספיק, צריך להוסיף ערכים לקנייה שהם לא מחיר.
[09:23] מודל של שכירות. לדוגמא: חברת Rent the Runway היא חנות וירטואלית המציעה השכרה של בגדים.  

[10:20] טיפ מספר 6: טיפ סיכום מאלעד למאזינים.
[10:26] בתהליך בניית המוצר (אם זה חנות וירטואלית או מוצר אחר), אחד הטיפים של אלעד הוא לפגוש את הלקוח האולטימטיבי שלנו. למצוא דרך לשוחח עם הלקוח הפוטנציאלי ולקבל ולידציה שמה שאני עושה הוא נכון, ולא לרוץ בשלבי פיתוח עד הסוף ולהציג מוצר מוגמר.
[11:19] לשמור על פוקוס! יש המון הסחות דעת, יש המון הזדמנויות שבאות שיכולות להסיט את היזמים לעשות המון דברים שהם לא המסלול שהם דבקים בו. אלעד אומר - קבעתם משהו והסכמתם עליו, אז תדבקו בדרך.

[12:19] אנחנו סיימנו. תודה רבה לאלעד גולדנברג.

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088