יונתן אטיאס - מודעת 6 שניות: למה, מתי ואיך להשתמש



היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יונתן אטיאס, מייסד-שותף ומנכ״ל Sayollo  ונלמד ממנו את כל מה שאנשי שיווק צריכים לדעת על מודעת וידיאו של 6 שניות.


[00:19] הכרות עם יונתן אטיאס, מייסד-שותף ומנכ״ל Sayollo
Sayollo פיתחה טכנולוגיה המטמיעה פרסומות וידיאו באורך 6 שניות במשחקי מובייל.
כיום, הפרסומות במשחקי מובייל לוכדות את כל המסך, מה שקוטע את רצף המשחק, פוגע בחוויה ומוביל לנטישה של גולשים רבים ולפגיעה בהכנסות של המפתחים והמפרסמים.
הפרסומות של Sayollo הן פרסומות וידאו באורך 6 שניות, והן משתלבות בתוך המשחק עצמו כך שדעתו של השחקן לא תוסח, אך הפרסומת תהיה בעלת נוכחות.

[00:50] הנושא עליו נדבר: כל מה שאנשי שיווק צריכים לדעת על מודעת וידיאו של 6 שניות

[01:16] ב-2016 יוטיוב היו הראשונים לצאת עם מודעת 6 שניות, אחריהם הצטרפו סנאפצ׳אט ופייסבוק כאשר פייסבוק הודיעו באמצע 2017 שמפרסמים צריכים להתחיל להחזיק אצלם סוג פרסומות כזה. וכיום  אנחנו ב- Sayollo לקחנו את זה לשלב הבא והחלטנו לשלב את זה בתוך משחקים כחלק מחווית המשחק.

[02:04] הפורמט של 6 שניות נוצר מתוך צורך אמיתי! 

  • נוצרה כאן תרבות של נטפליקס ו-VOD אנשים מעדיפים לא לראות שידורים בלייב בגלל העובדה שהפרסומת מפריעה להם.

  • נעשו מספר מחקרים שמראים שהגולשים מדלגים על מודעות ברגע שמתאפשר להם / פרסומות טלוויזיה קצרות של 6 שניות לוכדות יותר את תשומת הלב בכ-11%.

[02:55] דור ה-Z, כל מי שנולדו החל מסביבות שנות ה-2000, זה דור של אינסטנט הכל כאן, עכשיו ומיד אין להם סבלנות לשבת לצפות ב-30-15 או 30 שניות פרסומת. המסר צריך להיות מהיר חד ומדויק. בשניות הראשונות הם מחליטים אם הם בעניין או לא.

[03:29] חברות מעבירות את תקציבי הפרסום שלהם למובייל, מחקרים מראים ש- 52% מהטראפיק העולמי מגיע מהמובייל. הנתונים של פייסבוק הם ש-96% מהגולשים שלהם מגיעים מהמוביל או טאבלט. 

[03:53] טיפים ליצירת מודעה אפקטיבית?

  1. תצרו אינגייג׳מנט אמוציונלי באמצעות סיפור חזק.

  2. מצחיק, פשוט ומציאותי.

  3. המודעה צריכה להעביר את המסר בלי סאונד.

  4. דיוק, מסר קצר חד וברור

[06:08] נסגור את הפרק בטיפ סיכום שלך לאנשי השיווק והיזמים שמקשיבים לנו:
כיום התרבות השתנתה קהל היעד לא בעל סבלנות, אין סבלנות למסרים ארוכים הקשב והריכוז של אנשים מספיק לשניות בודדות, אם לא תפסת אדם ב3 שניות הראשונות איבדת אותו.
מפרסמים שלא ידעו להתאים את עצמם ואת המסר שלהם לשינוי הזה יהיה להם מאוד קשה להפיץ את הבשורה שלהם ולפגוע בצורה מדוייקת בקהל שלהם.
תמיד עבודת צלף עדיפה על ירי בלי כוונות. הדיוק הוא שם המשחק וצריך לדעת לעשות אותו כמה שיותר טוב.

[06:49] תודה רבה ליונתן אטיאס, מייסד-שותף ומנכ״ל Sayollo 

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088