יונתן לויט - איך להגיע ל- 40 מליון משתמשים חודשיים בלי לגייס כסף

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יונתן לויט, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה ב- Roundforest ונשמע ממנו איך הם הגיעו ל- 40 מליון משתמשים חודשיים בלי לגייס כסף.


[00:19] הכרות עם יונתן לויט, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה ב- Roundforest
Roundforest מסייעת לצרכנים לבצע החלטות קנייה חכמות יותר בקלות, באמצעות המלצות שמבוססות על AI ו - BIG DATA. 

במילים פשוטות, התוכן שאתם מייצרים בין אם זה באתרים שאתם מתפעלים או בפאבלישרס גדולים, עוזר לצרכנים (כמוני או כמוך) להחליט מה לקנות ואיפה לקנות בתחומים כמו מוצרי צריכה, מלונות וצפייה מקוונת. 

Roundforest הוקמה ב-2014, בחברה כ-60 עובדים. בין רשימת השותפים של החברה נמצא את אמאזון, איביי, CBS, הולו ועוד. הקפי המכירות בעבור השותפים שלכם עומדים על כמיליארד דולר בשנה.

[00:47] הנושא עליו נדבר: איך להגיע ל- 40 מליון משתמשים חודשיים בלי לגייס כסף

[01:12] הקדמה:
אתה ואלון (השותף שלך) החלטתם להקים חברה שעוזרת לצרכנים לקבל החלטות רכישה באינטרנט בעזרת AI, עזבתם עבודות נוחות באינטל ובגוגל, שכרתם משרד קטן בתל אביב והתחלתם לעבוד. מהר מאוד עליתם על הגל, זה אומר שבתוך 12 חודשים כבר הגעתם לכ- מיליון משתמשים חודשיים, והיום, אחרי 5 שנות פעילות אתם מגיעים לכ- 40 מיליון משתמשים בחודש. כל זה, בלי לגייס שקל אחד. חלום! 

[01:50] ארבעה כללי מפתח שיזם צריך לעמוד בהם כדי שיגיע לסטטוס שבו הוא מצליח להגיע להיקף כזה של משתמשים בלי לגייס כסף:

[02:14] זיהוי שוק וחדירה יעילה:

היו לנו שני קריטריונים שבהתבסס על פיהם בחרו את השוק:

  • היקף פעילות משמעותי. רצינו ליצור מומנטום, אז חיפשנו נישות שיהיה להן נפח פעילות גדול ככה שנוכל ללמוד מהן במהרה. בנישה קטנה, הזמן שלוקח לך איטרציה של Build-Measure-Learn הוא ארוך ובדרך כלל לכל יזם בין אם הוא מודע לזה או לא יש זמן מוגבל לבדוק רעיון. אז חיפשנו נישות עם היקף פעילות גדול.

  • התאמה ל-AI. אני ואלון הגענו מרקע של AI ורצינו להשתמש במומחיות שלנו וליצור ערך למשתמשים. האמנו ואנחנו עדיין מאמינים שמוצרים מבוססי AI, הם בעלי פוטנציאל איכות ושירות גבוה מתוכן שמתעדכן ידנית. שירות מבוסס AI הוא יותר פרסונלי, מכסה יותר מקרי קצה והינו עדכני.

איך בפועל עשינו את זה?
השתמשנו בכלים כמו SEMRush, ו-Google Search Planner כדי להביא את העלויות ונפחי החיפוש של מילים, השתמשנו במידע מהתעשייה ובמספר הנחות כדי להעריך כמה שווה כל מילה. וחפשנו מילים עם נפח גדול, עלות נמוכה, ושלפי המודל שלנו היו לא תחרותיות.
לקחנו את אותם המילים והרצנו עליהן POCs.
כל איטרציה שפרה לנו את ההבנה של השוק והמודל ולהערכתי אחרי כ-10 איטרציות, שהיינו עדיין בשלב ה-POC, ראינו שימוש נרחב במוצר על ידי המשתמשים וגם הבנו שבסקייל גדול יותר נהיה רווחיים.
הגישה הזאת התאימה לנו בזמן שהתחלנו, שהיינו דלים במשאבים, ועד כמה שאנחנו מאמינים עד היום בשימוש יעיל במשאבים, היא בטח לא מתאימה לכל השקה של מוצר חדש או בחינת שוק.

[04:32] צמיחה:
אז ה-POC שלנו עבד, המשתמשים אהבו אותו, הם השתמשו בו וראו בו ערך. ה-POC לא היה מושלם, הוא לא היה יפה במיוחד, לא היה לו הרבה פיצ׳רים אבל הוא עשה את העבודה, הוא עזר למשתמשים בהחלטות רכישה. כל המיקוד בשלב הבא היה בלהגדיל את היקף הפעילות ולהביא את המוצר שלנו ליותר משתמשים תוך כדי שמירה על יעילות כלכלית.

פוקוס עסקי בראשיתו של העסק זה דבר שלפחות עבורנו היה חיוני כדי לייצר מומנטום ולשרוד את התקופה הראשונית.

[05:09] ערך למשתמש:
בשוק תחרותי כמו שוק ההמלצות הגורם העיקרי המבדיל בינינו לבין המתחרים שלנו הוא הערך שאנחנו נותנים למשתמשים, ובהתאם לכך, בשלב יחסית מוקדם של החברה, הפננו משאבים משמעותיים בהשבחת המוצר וחוויית המשתמש, הקמנו קבוצת AI פנימית שעיקר תפקידה הוא שיפור ההמלצות של החברה. מנסיוננו, אנחנו מאמינים שברנדים בונים בעזרת חוויית משתמש מצויינת וקשר מתמשך עם לקוחות ועם השנים אנחנו מגדילים את המשקל של מחלקות המחקר והמוצר שלנו עוד ועוד. 

[05:36] דאטה וצלילה לעומק:
דאטה ולצלול לעומק. כמו שעדן עמירב דיבר בפודקאסט קודם בסדרה, אופטימיזציה של חווית המשתמש היא קריטית להצלחת המוצר ועוד יותר קריטית להצלחת השיווק.
בשביל לעשות את זה היינו חייבים שיהיה לנו דאטה.
מתחילת הדרך בנינו לעצמנו כלי BI ו-Attribution Models, כדי שנוכל לחקור ולעשות אופטימיזציות לכל התהליך. 

שני טיפים חשובים בנושא הזה:

  • תצללו לעומק ותשליכו רחב. תבינו מי המשתמש שלכם, מה הוא עשה כשהוא נתקל בפרסום שלכם, איך הוא הבין את הפרסומת, איך היה נראה לו עמוד הנחיתה, איך הוא משתמש במוצר ואיך אתם שומרים איתו על קשר לאורך חייו.. כל הדרך עד סוף הפאנל.

  • מניסיונינו,יש הבדל עצום בין לעשות אופטימיזציה ל-lifetime value לבין פרמטרים אחרים כמו לידים או שימוש באתר, או באפליקציה. לא תמיד זה אפשרי וזה כמעט אף פעם לא קל, אבל לעשות LTV Projection טוב, עושה אפקט מאוד משמעותי על התוצאות העסקיות של השיווק והמוצר, אז ממליץ לכם לבדוק אם אתם עושים בקמפיינים שלכם אופטימיזציה למטרה העסקית האמיתית.

[08:16] טיפ סיכום
אמונה. אמונה מאפשרת לך להמשיך לעבוד ולחפש פתרונות גם שאתה חווה חוסר הצלחה לאורך תקופות ארוכות. בסופו של דבר, אם מישהו אחר מצליח, אז למה לא אתה?

[10:07] אנחנו סיימנו, תודה רבה ליונתן לויט.

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:


אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


SEMRush