עינת גז - 5 דרכים לשווק את המוצר ״המשעמם״ שלכם

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את עינת גז, מייסדת-שותפה ומנכ״לית Papaya Global (פאפאיה גלובל), ונשמע ממנה איך לשווק מוצר ״משעמם״ ולהציג אותו כמעניין וסקסי.


[00:18] הכרות עם עינת גז, מייסדת-שותפה ומנכ״לית Papaya Global:

Papaya global היא פלטפורמת ניהול כוח אדם גלובלית. זאת אומרת שמי שמשתמש בפלטפורמה יכול לקחת את נתוני השכר של העובדים שלו מכל המדינות, להעלות אותם למערכת, ושם הוא מקבל תצוגה אחידה, כך שכל דוח מכל מדינה נראה אותו הדבר.

בנוסף, המערכת מפענחת בעצמה את המידע מהדו"חות ומוודאת באופן אוטומטי כי החברה משלמת את המשכורות בזמן ועומדת בתנאי חוזה ההעסקה של כל עובד בחוקי העבודה המקומיים.

  • Papaya global הוקמה ב-2016
  • עד היום גייסה $5.5M.
  • בחברה כ- 70 עובדים.
  • לחברה פעילות בלמעלה מ-100 מדינות שונות.
  • החברה זכתה במקום ה-1 בתחרות הסטארט-אפים של ועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט".

[01:27] חמישה טיפים שיעזרו לנו להפוך מוצרים משעממים למלהיבים וסקסיים:

[01:33] טיפ מספר 1 - תהיו כנים עם עצמכם.
[01:40] אל תפחדו לומר - אם המוצר שלכם משעמם, אז הוא משעמם - אין מה לייפות את המציאות. שיחה עם סוכן פנסיוני או מס הכנסה לעולם לא תהיה משהו שתתנדבו לעשות. במקום זה תתמקדו באיך מקטינים את השעמום הזה למינימום בעזרת המוצר שלכם וחוסכים זמן יקר ללקוח, תציעו לו ״אאוטסורסינג״ לשעמום.

[02:20] טיפ מספר 2 - תתמקדו בפרקטיקות מחיי היום יום.
[02:23] היתרון של הרבה מוצרים משעממים זה שנורא קל להסביר אותם ולגרום ללקוח להזדהות עם המסר, בפיירול נורא קל לנו להעביר את זה שאף אחד בסוף לא נהנה מלעבד שכר חודש אחרי חודש, אף אחד לא מקבל פרס כשאין טעויות בשכר אבל כולם חוטפים על הראש כשמשהו לא בסדר עם משהו ויותר מזה, שפיירול מורכב מאינסוף פעולות שצריכות להתכנס יחדיו בזמן נתון (דיווחי עובדים/בונוסים/הפרשות סוציאליות ועוד).

[03:12] טיפ מספר 3 - שעמום זה לא מספיק, חפשו מה עוד מגיע איתו כמוטיבציה לשינוי גדול בארגון.
[03:17] אצלינו למשל זה נושא פרטיות המידע והיכולת לשמור עליו ולמנוע משברים גדולים כמו התקפות סייבר על נתוני עובדים וגניבות כספים מפיירול, לקוח שרוצה שינוי בתהליך ארגוני משעמם לעיתים צריך יותר מעוגן אחד כדי לגרום לזה לקרות. 

[05:02] טיפ מספר 4 - השעמום שלך יכול להיות הזהב של אחרים.
[05:07] כמו שחנונים הצליחו להפוך להיות האנשים המגניבים בחדר, ככה גם אתם צריכים להבהיר ללקוח שהנושא המשעמם הזה זה מה שמלהיב אתכם באמת״ 

[05:34] טיפ מספר 5 - בכל שיעמום יש גם הזדמנות.
[05:36] למשל: שכר זה נשמע משהו מאוד משעמם, אבל באמצעים קלים אפשר להפוך אותו למעניין. כמעט את כולם יעניין לדעת כמה הקולגות שלו מרוויחים, כמה מרוויחים בתפקידים דומים בעולם, או למשל - אם תדעו שאם היית עובדים באותו התפקיד בצרפת או בברזיל אז היו לכם פי שתיים ימי תשלום בחופשה בהשוואה למה שיש לכם היום וגם הייתם עובדים 5 או 10 שעות בשבוע פחות.

[07:17] על השאלות הבאות תנסי לענות לי בקצרה:

[07:26] באיזה אמצעי הכי קל להפוך נושא משעמם למעניין?
[07:31] הכי קל ליצור מאמרים ובלוגים, הכי מוצלח הוא בוידאו. אבל צריך לפצח את הוידאו ולהבין איך לייצר ויזואליזציה מושכת ומרתקת.
[09:00] דוגמא לחברה שפיצחה את הוידאו: Squatty Pott. בגדול המוצר שלהם הוא שרפרף שמניחים עליו את הרגליים בזמן שיושבים בשירותים וככה היציאה יותר רכה. הם גייסו כ-20M$, והם משקיעים מאות אלפי דולרים בסרטונים. 

[10:00] כשאתם יוצרים תוכן חדש, אילו אלמנטים קבועים יחזרו על עצמם בכל פעם מחדש?
[10:06] כל הזמן נחזור על תבנית מסוימת, כי כאשר אנחנו מתעסקים בשכר ישנה תבנית חודשית קבועה. ועל בסיס התבנית הזאת נייצר את התוכן החדש או התוכן המשתנה וכך נחבר את הקוראים למעגליות הקיימת בשכר.

[10:30] יש אסטרטגיה שאומרת שבמוצרים משעממים, אפשר לקדם נושאים עקיפים ודרך זה להגיע ללקוחות פוטנציאלים. למשל: תרבות ארגונית, או אם אני חושבת עליכם, לקדם אותך כיזמית ומהמקום הזה לחשוף את החברה. את משתמשת בזה?
[10:54] אני לא חושבת שקידום שלי כיזמית מתאים לאסטרטגיה של המוצר, אז למרות שאני עסוקה בזה באופן אישי אני לא מקדמת דרך זה את המוצר. אנחנו כן עושים את זה ברמה של לייצר שקיפות ותרבות ערכית טובה יותר ובריאה יותר בין הארגון לעובדים שלו. ארגונים שמצליחים להגיע למצב שהעובדים סומכים עליהם ושהם מורידים מהם את העול של לבדוק את השכר אז הקשר שנוצר הוא הרבה יותר מחייב.

[12:02] טיפ סיכום ליזמים ואנשי שיווק:
אחד הדברים שתמיד לימדו אותי ועובד גם בספורט, גם ביזמות וגם בחיים עצמם זה שתמיד יש מכשולים שהם ממש ממש מתחת לעיניים אבל, אסור להסתכל עליהם, צריך להישיר מבט קדימה ולהסתכל רחוק כי רק תוכלו לעבור את המכשולים האלה בלי ליפול. 

[10:59] אנחנו סיימנו. תודה רבה לעינת גז.

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088