אלון חן -  אסטרטגיית השקת מוצר בטעם טוב

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את אלון חן, מייסד-שותף ומנכ״ל Tastewise (טייסטוויז).


[00:19] הכרות עם אלון חן, מייסד-שותף ומנכ״ל Tastewise (טייסטוויז):
Tastewise היא מערכת זיהוי טרנדים למסעדות המבוססת על AI ו - BIG DATA.
זאת אומרת שיצרניות מזון ומסעדות המשתמשות בפלטפורמה שלכם יכולות לקבל החלטות כמו: מה המוצר הבא שהן צריכות לייצר, איך לשווק אותו, למי, ועד לאיך צריך למצב ולארוז אותו.
ההחלטות האלה המבוססות על סריקה של הרשת ותובנות של למעלה מ-180K תפריטים, 2M מתכונים ומיליארדי שיתופים ברשתות החברתיות.

[00:50] הנושא עליו נדבר: אסטרטגיית השקת המוצר של Tastewise שהניבה כ-800 לידים ביום ההשקה!

[00:59] עוד קצת רקע חשוב ומעניין:

  • את Tastewise אלון חן ואייל גאון הקימו ב-2017. 

  • עד היום גייסו 1.5M$ 

  • בעבר אלון חן שימש כסמנכ״ל שיווק בגוגל ישראל ויוון.

  • אלון הוא זה שייסד את תוכנית Google Partner ב-27 שווקים.

[01:25] פתיח:
ליזמים, אין דבר יותר יותר מרגש (ומלחיץ) מהשקה של מוצר. אחרי שלקחנו את הזמן ופיתחנו מוצר בעל ערך, אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לצאת לעולם. אבל ללא תוכנית ברורה, אפשר לפספס את הפוטנציאל.
אלון סיפר לי, שביום ההשקה הם קיבלו ב-Tastewise למעלה מ-800 לידים איכותיים.
אז בפרק הזה ננסה להבין מה עשיתם נכון ואיך הגעתם לחשיפה כל-כך רחבה ורלוונטית:

[02:24] לאפיין את קהל היעד:
איפיון קהל היעד זה אחד הדברים הקריטיים ביח״צ. מאוד קל להתבלבל, בקלות יכלנו לומר לעצמנו שהמוצר שלנו טוב גם ליצרניות, גם למסעדנים, גם למשווקים של מזון, גם לפלטפורמות של משלוחי אוכל ועוד ועוד… אבל אנחנו היינו צריכים לזקק ולהחליט למי אנחנו הולכים לדבר ולשזור את כל הסיפור מסביב לו.
אצלנו הפוקוס היה על חברות מזון ורשתות של מסעדות גדולות. אנחנו הבנו מה הבעיה שלהם ואיך המערכת שלנו פותרת להם את הבעיה וכמובן שיש להם תקציב להשקיע כדי לפתור את הבעיה.  

[04:03] בידול ומתחרים:
צריך להבין במה אנחנו שונים. יש את ניתוח המתחרים הראשוני שעשינו כשבנינו את הסטארטאפ. שם הבנו מי המתחרים בשוק, מול מי אנחנו מתחרים על התקציב.
אבל כאשר משיקים חברה וכאשר עושים מהלך שיווקי גדול צריך לעשות ניתוח מתחרים תקשורתי, להבין מי עוד מתחרה על תשומת הלב של העיתונאי הכלכלי, הקולינרי ותרבות הצריכה.
בדוגמא שלנו אנחנו היינו צריכים להבין מי עוד מדבר על חדשנו קולינארית עם העיתונאים, ולכן זה דרש מאיתנו להיות מאוד מדוייקים ולהבין מול מי אנחנו עומדים ואיך אנחנו הולכים לספר לעיתונאי סיפור מדוייק ומעניין שהוא לא שמע עדיין.

[06:00] אופי הסיפור שסיפרנו (קולינרי, כלכלי, טכנולוגי):
אני אתחיל בזה שאומר שיש ערך מאוד גדול ב-Bullshit cutters, אלה לרוב עיתונאים או אנשי יח״צ ששומעים מה אתה מנסה לספר ואומרים לך - ״Bullshit. זה לא עובד״. הם אומרים לך הרבה Bullshit עד שאתה מגיע למשהו מדוייק.
בזכות זה שדייקנו את הסיפור שלנו הצלחנו להגיע לתפוצה רחבה וקיבלנו 3 פרסומים ב-Forbes ביום אחד, TNW ,VentureBeat, מגזינים מקצועים ועוד.

היו לנו שלושה רבדים שונים בסיפור שהיו שזורים זה בזה:

  • סיפור קולינארי - מה הולך להיות הטרנד הבא במזון. אחד הטרנדים שמצאנו באמצעות הבינה המלאכותית של המערכת שלנו היה שסחוג הולך לעקוף את הסרירצ'ה שזה הרוטב החריף הכי פופולארי היום באמריקה.

  • סיפור כלכלי - איך כיצרן מזון או מסעדן אתה יכול לייצר הרבה יותר הכנסות על-ידי הבנה של הפערים שיש היום בשוק. במקרה שלנו ראינו שיש פער של כ-9 מיליארד דולר של צרכנים שהיו רוצים לאוכל אוכל יותר טבעוני ובריא במסעדות אבל אין מספיק היצע אז הם הולכים לסופר וקונים מצרכים.

  • סיפור טכנולוגי - הבינה המלאכותית שתחליט מה תאכל בעתיד. זה מאוד קאטצ׳י ומאוד מעניין. כולנו רוצים לדעת מה הולך להיות בעתיד ואיך בינה מלאכותית הולכת להשפיע לנו על החיים.

[09:20] ערך מיידי. מערכת עם גרסה חינמית:
המוצר שלנו בחלקו חינמי. אנחנו השקנו פלטפורמה שנותנת לך תובנות גם אם אתה צרכן פשוט, מסעדן או יצרן מזון. כל אחד יכול להכנס למערכת שלנו' לעשות חיפושים ולקבל מידע שלא היה קיים לפני.
לנו זה מאפשר לקבל טראפיק אורגני מאנשים שמחפשים ביטויים מסויימים כמו: Pizza trends, ולא היה להם שום מקור מלבד אולי כתבות ישנות בעיתונים.

[11:32] קרדיביליות ושימוש במובילי דעת קהל:

  • ההיסטוריה שלך יכולה לתת עוד נופך לסיפור. למשל אצלנו הרקע המקצועי וההיסטורי של אייל גאון השותף שלי, ושלי מאוד עוזר - אייל הוא יזם סדרתי, היה סמנכ״ל טכנולוגיות בתפוז ועבד בסימילאר ווב ואני שמשתי סמנכ״ל שיווק בגוגל ישראל ויוון.

  • כשאתה מספר כמה כסף גייסת זה אומר שמישהו בדק אותך, האמין בך ונתן כסף להמשך המיזם.

  • והקרדביליות הכי משמעותית זה להביא לקוח שמספר את הסיפור בצורה טובה יותר משאתה אי פעם תספר ועל הערך שזה נתן לו. במקרה שלנו חברנו ל-Marriott רשת בתי מלון, וביקשנו מהם שיקחו חלק במהלך היח״צי שלנו באמצעות ציטוט שנשלב בידיעות לתקשורת.

[13:13] טיפ סיכום ליזמים ואנשי השיווק שמקשיבים לנו - 
תהיו אמיתיים, תספרו את הסיפור בצורה אותנטית ואל תנסו לספר סיפור שהוא רחוק ממה שאתם באמת עושים.
העיתונאי שמדבר איתכם, הלקוח הפוטנציאלי והעובדים שלכם מרגישים את זה. 

[14:03] אנחנו סיימנו, תודה רבה לאלון חן, מייסד-שותף ומנכ״ל Tastewise (טייסטוויז).

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088