דן אבלגון - איך לפצח את ה- B2C מישראל



היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את דן אבלגון, בעברו פרסומאי ואיש קריאייטיב והיום יזם ומייסד The B2C’s.

[00:50] והיום, דן יעזור לנו להבין איך אפשר לפצח את ה- B2C מישראל!

[01:01] אבל לפני הכל, בואו נבין מי זה דן, ולמה כדאי לכם ללמוד ממנו: 

  • ב-2009 דן הקים בשותף סוכנות שיווק דיגיטלי, שהתמזגה עם קבוצת אדלר חומסקי, ודן התמנה לסמנכ״ל קבוצת הדיגיטל של המשרד.
  • בין השנים 2013-2018 דן שימש כ-CMO ויועץ חיצוני לסטארטאפים, בניהם: מיסביז, easy ,jolt, venn ו-שוקיט. 
  • ב-2019, דן הקים את The B2C’s. שהיא היום הקהילה הגדולה ביותר שתומכת בצמיחה של תעשיית ה-B2C.

[01:34] פתיח: 
אני באופן אישי, מגיעה מעולמות ה-B2C.

הניסיון שלי מראה, שהעולם הוא גלובלי וקטן. אני לא צריכה לדעת איטלקית כדי לעשות SEO או Content marketing באיטליה. אני צריכה לדעת לבנות תוכנית עבודה, להעסיק אנשים מקומיים דרך פלטפורמות כמו Upwork או Fiverr ולנהל מערך עובדים גלובלי.

יש כמובן שינויים תרבותיים שצריך להיות מודעים אליהם, אבל זה לא חסם.

אני אומנם אומרת שזה לא חסם, אבל יש כאלה שחושבים שכן.
דן סיפר לי שרוב המשקיעים וחלק גדול מהיזמים שפגש ב-7 שנים האחרונות חושבים שזה בלתי אפשרי לעשות B2C מישראל, ויש להם טיעונים לא רעים לזה. 

אז אספתי את הטענות המרכזיות ללמה ״אי אפשר לעשות B2C מישראל״, ודן ינסה להפריח אותן ולהסביר איך כן אפשר, ואפילו לתת דוגמאות לכאלה שכבר עושים את זה.

[02:23] אומרים שאנחנו B2B סטארטאפ-ניישן! המקרה הקלאסי הוא צוות שיצא מהיחידות הטכנולוגיות של צה״ל, שמאזרח טכנולוגיות או כישורים שנרכשו בצבא.
זה היה נכון עד לפני כמה שנים, אבל היום יש כל-כך הרבה סטארטאפים B2C שהצליחו. ולכן, לא משנה באיזה ורטיקל אתם, יש מישהו שכבר פרץ אותו ואתם תוכלו להתייעץ איתו.

[03:07] דוגמאות לסטארטאפים מ-3 ורטיקלים:

  • ConsumerTech (מוצר פיזי, חומרה וטכנולוגיה, שיווק מעבר לים) - Lumen פיתחה ''ינשוף'' לדיאטה. 
  • PropTech (ורטיקל המשפיע באופן ברור על מגוון רחב של ענף הנדל"ן) - Selina רשת הוסטלים, שגייסה $345M.
  • E-commerce (חנויות וירטואליות) - Nectar Sleep - מזרונים מקופלים עד הבית - הוכרזה כחברת האיקומרס הצומחת ביותר בצפון אמריקה עם מכירות שנתיות של מעל 240 מליון דולר!

[04:29] אומרים שאנחנו רחוקים פיסית מהשוק, יש פערי שעות, פערי שפה, ופערי תרבות.

הדור שלנו חי חיים גלובליים, צורך אותם תכנים בערוצי המדיה השונים, מדבר אותה שפה, עוקב אחרי אותם האנשים. 70% סגרנו את הפער, 30% אלה פערים (בעיקר) תרבותיים וטכניים שצריך לדעת איך לגשר עליהם.

[05:09] איך מגשרים עליהם? צריך לפתוח משרד בניו-יורק כדי למכור לאוכלוסיה שם?
לא חובה: נסיעות / נציג מקומי שאפשר לגייס באמצעות קהילה מקומית או דרך Fiverr ו- Upwork / השכרת חלל עבודה משותף.

[06:09] אז אם אני חברת קונסיומר שעובדת מישראל, איך אני יכולה למשל לייצר תוכן?

[06:52] לפני שנעבור לנקודה הבאה, תן לנו המלצות לכלים אונליין שיאפשרו לנו ללמוד את קהלי היעד, לחקור את המתחרים, ולגשר על הפערים:

  • שימוש ב - semrush ו - similarweb.
  • תגלו אילו קמפיינים עושים המתחרים שלכם באמצעות BrandTotal
  • להעסיק פרילנסרים המתמחים בכתיבת תוכן כמו: Problogger.
  • נותנים תמיכה עם עובדים שחיים את הקהל שאנחנו פונים אליו. אפשר להעסיק אותם דרך: Upwork
  • מידענים אונליין Ask Wonder.

[07:47] אומרים שיש בישראל אנשי פיתוח מעולים, אף אחד לא חולק על זה. אבל אתם לא מבינים בשיווק, ובפרפורמנס מרקטינג.
ישראל היא מעצמת פרפורמנס מרקטינג. כמעט המצאנו את תעשיית הגיימינג, והמצאנו את תעשיית הפורקס (שנכחדה וטוב שכך). תעסיקו אנשים שעבדו בתעשיות האלה ומגיעים עם שנים של ידע וניסיון.
יש סוכנויות שנותנות שירותי פרפורמנס מרקטינג. למשל: Quality Score ועוד...

[09:13] מה עדיף? להעסיק איש מרקטינג אינהאוס או שירותי סוכנות?
אפשר לשלב. אבל זה כמובן תלוי בצוות של היזמים והיזמות והרקע והניסיון שיש להם.

[10:02] גם ככה קשה לבנות מותג ולשמור עליו אטרקטיבי בעולם כל-כך רועש, אז אומרים שלעשות את זה מישראל זה בכלל משימה (כמעט) בלתי אפשרית.

  • מה זה בניית מותג?
  • איך גם סטארטאפ קטן עם תקציבים מוגבלים יכול לייצר הרבה ערך מותגי בקמפיינים שלו.
  • סוכנויות ישראליות ודוגמאות לחברות שהם עזרו להן בבניית מותג.

[12:46] יש יתרון בזה שהפנים של היזם יהיו מזוהים עם המותג?
יש שתי אפשרויות. הראשונה היא מיתוג דרך הפאונדר, והשניה היא מיתוג הבעיה.

[14:05] טיפ סיכום:
אם אתם מרגישים שיש בעיה בפיצוח של האסטרטגיה השיווקית שלכם, יכול להיות שהבעיה נמצאת בבסיס, במהות. ושווה לכם לשאול את עצמכם, איזה סוג חברה אתם?

  1. אתם מוכרים אנשים ולא חברות וארגוני אנטרפרייז גדולים?
  2. האם השוק שלכם בלתי מוגבל?
  3. האם המותג שלכם מקבל הרבה מקום באסטרטגיית הצמיחה ומשפיע על המוצר ולא להפך?

אם עניתם ״כן״ לכל השאלות, אז אתם חברת B2C, אני קורא לזה ברנד-דריבן (אחרים קוראים לו דיגיטל נייטיב או קונסומר סנטריק), תחזרו לתחילת הפרק, תקשיבו שוב לכל הטיפים ותתחילו ליישם את מה שמתאים לכם.

[15:57] תודה רבה לדן אבלגון.

 

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2