יצחק גרבוז - תובנות ליצירת וידאו מ-120 מיליון איש


היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יצחק גרבוז, סמנכ״ל תוכן וקריאייטיב ב-Magisto שנרכשה לפני מספר חודשים על-ידי ענקית הוידאו Vimeo.


[00:45] הנושא עליו נדבר: תובנות ליצירת וידאו מ-120 מיליון איש

[00:53] הכרות עם יצחק גרבוז, סמנכ״ל תוכן וקריאייטיב ב-Magisto:

  • יצחק הצטרף ל-Magisto ב-2014, הוא אחראי על הבאת הסטנדרטים המקצועיים של עולם הטלוויזיה והטמעתם במערכת בשיתוף אנשי פיתוח ובינה מלאכותית.

  • לפני כן, יצחק היה עורך הוידאו הראשי של קשת במשך כ-9 שנים. כעורך ראשי יצחק לקח חלק בשלבים הראשונים של פיתוח התוכן והיה שותף לעריכת חלק ניכר מהתוכניות המובילות של קשת כמו: מונית הכסף, יצאת צדיק, עובדה, מסודרים, וקחי אותי שרון שהיה הריאליטי הראשון במדינה.

[01:20] פתיח: 
הסיפור הוא די מגניב, יצחק וצוות הקריאייטיב שלו מלמדים עריכת וידאו תלמיד אחד, מוח מלאכותי.
המוח והעורך המלאכותי מפיקים סרטונים לכ-120מיליון משתמשים.
מי שרוצה יכול לבקש שינויים, שאותם מבצע העורך המלאכותי, במקביל המוח המתוחכם לומד ומשתפר מהבקשות האלה, כך שבפעם הבאה יוכל להפיק סרטונים ברמה גבוהה יותר. ממש כמו עורך אנושי בחדר עריכה שלומד מכל לקוח ומכל הערה.

אז בפרק הזה, יצחק ישתף אותנו בתובנות ליצירת וידאו שהוא והמוח המלאכותי למדו.

[01:58] למה צריך עריכת וידאו מלאכותית?
מבין כל מקצועות הקולנוע, עריכת וידאו היא המקצוע הכי פחות מובן והכי פחות נגיש. כל אחד מבין מה צלם עושה, מה תאורן עושה, אבל אנשים לא באמת יודעים מה עורך עושה, גם כשהם חושבים שהם יודעים.
העולם עבר לדבר בוידאו, אין דרך לתקשר בלי וידאו (באופן כללי וברשתות החברתיות בפרט), ולכן אנחנו רוצים להנגיש אותו לאנשים ולעסקים שרוצים לשווק את עצמם ולתקשר עם הלקוחות שלהם בשפה הנכונה.

[02:43] איך אתם עוזרים לעסקים קטנים לשווק את עצמם ולהיות יותר קריאטיבים?
קודם כל, אנחנו מקצרים את התהליך.
זאת אומרת שאם למישהו יש רעיון הוא לא נשבר באמצע תוך כדי שהוא מנסה ללמוד תוכנת עריכה או תוכנת גרפיקה קשה. כשאתה נכנס למשהו אתה מתחיל ללמוד את השפה שלו ואתה משתפר, אנחנו רואים את זה אצל המשתמשים שלנו, איך מסרט לסרט הם מנסים יותר, מבינים יותר, ומעיזים יותר.
במקביל, אנחנו עוזרים להם עם הקריאייטיב, אנחנו משתדלים להציע להם הצעות מטופלטות (תבניות מוכנות) של סיפורים ושל קריאייטיב מסויים, לא מתוך ציפייה שהם יקחו את זה AS-IS, אלא שיהיה להם גרעין של רעיון או דוגמא לרעיון קריאייטיבי טוב ומשם הם יכולים לשנות ולעוף עם הדימיון. 

[03:53] איך אתם מתמודדים עם משתמשים שאין להם יכולת עיצובית, ואפילו לא מצליחים לשלב צבעים בעצמם?
המערכת נותנת את שילובי הצבעים הנכונים, את הפונט הנכון, שמשתלב עם הגרפיקה. אנחנו מבקשים בסך הכל להטעין את המספרים של צבעי המותג ואנחנו מזריקים אותו במקומות הנכונים. זאת אומרת שאנחנו ממתגים את הסרט בצורה אוטומטית.
כמובן שמי שרוצה להשתולל יכול לעשות את זה, אבל מראש אנחנו שומרים על המשתמשים טוב כדי שיקבלו את התוצאה הכי מקצועית.

[04:24] כמה מהמשתמשים שלכם משתוללים ואולי אפילו הורסים לעצמם את הסרטון?
אני לא חושב שהם הורסים לעצמם. הם משתוללים והם נהנים וזה בסדר.
מי שיש לו מודעות ורוצה להיות ממותג יכול לעשות את זה, ומי שרוצה להחליף כל יום את פלטת הצבעים שלו ולהשתולל ולהיות צבעוני גם יכול לעשות את זה. 

[04:49] בוא נדבר על אנשי קריאייטיב. אנחנו צועדים לעידן שבו אנשי קריאייטיב יוחלפו על-ידי בינה מלאכותית?
אני חושב שלא. אני מאמין שלא. אני מקווה שלא.
אני חושב שיש מתח בריא בין קריאייטיב לדאטה. אני לא חושב שצד אחד צריך לנצח. אני כן חושב שאנשי קריאייטיב ימשיכו להיות עמוד השידרה ויתנו את הערך המוסף האנושי שאין לו תחליף.

[05:57] האם יש מקום לשילוב מהותי יותר של אנשי קריאייטיב בהיי-טק?
אני רואה היום תופעה שיותר ויותר סטארטאפים ״מתבגרים״ ומבינים שרק אנשי פרודאקט ופיתוח זה לא מספיק. צריך צלע קריאטיבית חזקה ועצמאית. אנשי קריאייטיב יכולים לתרום המון, להיות רדיקאלים חופשיים ולתת המון ערך מוסף וחשיבה מקורית שתניע את החברה למקומות נפלאים ומעניינים שהיא לא תמיד תכננה להגיע אליהם. 

[05:57] מה יזמים שרוצים להעסיק אנשי קריאייטיב צריכים לחפש בקורות החיים שלהם, כדי לוודא שהם יהוו דמות מרכזית אצלם בסטארט-אפ?
אמונה ולהט.
אם יש באיש קריאייטיב המון להט ואמונה רק צריך לרתום אותו למקום הנכון והוא יביא את הסחורה.

[07:04] טיפים לאיך להפוך את עריכת הוידאו למהירה ואת הסרטונים לאפקטיבים. כאלה שיעשו עבורנו את העבודה:

  • [07:20] טיפ 1 - אל תמכרו לי! תדברו איתי, תספרו סיפור, תרגשו… ותהיו אמיתיים. קשה לשקר בוידאו והלקוחות רואים את זה מקילומטר.

  • [08:46] טיפ 2 - קצר יותר זה אפקטיבי יותר. הסבלנות הולכת ואוזלת. עדיף שני סרטים קצרים וממקודים על אחד ארוך ומייגע.

  • [09:19] טיפ 3 - העורך שקוף - עריכה טובה זו עריכה שלא רואים אותה ולא מרגישים בה.
    אל תנסו לעשות רושם, תהיו פשוטים וממוקדים. תחשבו על הצופה, על המסר, על הסיפור ולא על עצמכם.

[10:11] טיפ סיכום ליזמים ולאנשי השיווק שמקשיבים לנו:
לא לפחד מוידאו גם אם התחום מרגיש רחוק ולא קשור. תאמינו לי, זה קשור! 

[10:56] אנחנו סיימנו, תודה רבה ליצחק גרבוז, סמנכ״ל תוכן וקריאייטיב ב-Magisto.

מחוץ לחדר העריכה. כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088