יזהר שי - הייטק, פוליטיקה והשיווק שבניהם



היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יזהר שי, חבר כנסת ברשימת כחול-לבן, יזם היי-טק, משקיע הון סיכון ויזם חברתי.


[00:19] הכרות עם חבר הכנסת יזהר שי

  • ב-2019 הצטרפת למפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ ושובצת במקום ה-12. אחרי ההתאחדות עם יש עתיד ועם תלם, ואחרי מערכת בחירות סוערת נבחרת כחבר כנסת מטעם כחול-לבן, שקיבלה 35 מנדטים.

  • בהיסטוריה (הלא כל-כך רחוקה שלך), היית שותף בקיינן פרטנרס שזאת קרן הון סיכון.

  • ואם נלך יותר אחורה, נמצא שב-98 עשית אקזיט בשווי של כ-50 מיליון דולר בעבור חברה שאתה ייסדת, ב-2005 עשית אקזיט בשווי של כ-15 מיליון דולר בעבור חברה שמינכ״לת.

  • ויש עוד הרבה מה לספר, אבל לנו יש רק 10 דקות...

[00:26] הנושא עליו נדבר: מה הן היכולות והטכניקות שיזהר למד בשיווק בהייטק והוא מיישם בחודשים האלה במערכת הבחירות הפוליטית.

[01:28] אנחנו משווקים מוצר. המוצר הוא מפלגה בשם כחול-לבן.
אנחנו (35 חברי כנסת ומערכת שלמה של אנשים) עוסקים בשיווק של מוצר שנקרא מפלגת כחול-לבן, ואנחנו מנסים לשכנע כמה שיותר ישראלים לקנות את המוצר הזה במובן של הצבעה בקלפי. המרכיבים העיקריים שאנחנו מבליטים במוצר הם:

  • סדר יום - סדר היום הפוליטי שלנו הוא קודם כל חזון ותוכניות לכ-30 שנה. 

  • שינוי - מה אנחנו רוצים לתקן ולשנות במה שיש כיום במערכת.

  • האנשים - מי הם האנשים שיהפכו את הדברים שדיברנו עליהם למציאות. 

[02:50] מה התכונות שאתם מבליטים באנשים שלכם?
אנחנו משתדלים להבליט: ניסיון רלוונטי, כל חבר כנסת בתחום שבו הוא עסק ויעסוק בעתיד.
וכמובן ההנהגה שלנו, כהנהגת המדינה העתידית חייבת להצטייר בעיני הציבור כהנהגה בעלת ניסיון, אמינה מאוד, נקיית כפיים ומוסרית וכזאת שאפשר לסמוך עליה.
אחד הדברים שמניעים את הבוחרים בישראל הוא הצורך להרגיש שאפשר לסמוך על מי שמוביל את המפלגה. 

[03:38] בחירת ערוצי הפרסום הנכונים לקהל המצביעים הפוטנציאלי.
אנחנו משתמשים בשלל האמצעים שאנחנו מכירים גם מעולמות אחרים:

  • פרסומות שטח: שלטי רחוב, שלטי חוצות, שלטים דיגיטליים, שלטים שאנשים תולים על המרפסות. יש לזה אפקט של נראות, ככל שרואים יותר שלטים אנשים מרגישים את הנוכחות שלנו.

  • אירועים: אירועים פוליטיים, כנסים ועוד... כל מקום שבו אדם פוגש מציאות שמספרת לו על כחול-לבן.

  • אמצעי תקשורת: אנחנו מתראיינים הרבה באמצעי התקשורת, תשדירי הבחירות (בדרך כלל מי שצופה בתשדירי הבחירות זה קהל מבוגר יותר).

  • דיגיטל ורשתות חברתיות: אנחנו משקיעים הרבה מאוד מחשבה, אמצעים וכסף בפרסום בדיגיטל כי זה העולם החדש, עולם הרבה יותר אפקטיבי מכל דבר אחר שהכרנו.

[05:46] מה היקף התקציב שאתם משקיעים בשיווק במערכת הבחירות?
יש כמה עשרות מיליוני שקלים שמוקצים לנו על-פי חוק, מתוכם חלק משמעותי מוקצה לדיגיטל ולקמפיינים שיווקים על כל מרכיביהם. 

[06:32] סגמנטציה. פילוח קהלי היעד:
זאת אחת התכונות החשובות של הקמפיין, לדעת למי אתה פונה, באיזה שלב ועם אילו מסרים.
מדובר פה על מערכת מאוד מורכבת של חלוקת מדינה ישראל לאזורים, לגיאוגרפיות, לרקעים, מקצועות, עיסוקים, תחומי עניין ועוד.

[07:13] תן לנו דוגמא למסר שונה שאתם מעבירים באזורים שונים בארץ:

  • נושא החקלאות בארץ נתקל בקשיים מאוד גדולים בשנים האחרונות, יש שאומרים אפילו קורס.
    החקלאי שרואה את הגידולים שלו מתקשים להתחרות מול סחורות שמגיעות מאירופה. איתו צריך לדבר על מדיניות שמעמידה את החקלאות הישראלית כיעד אסטרטגי, כיעד של ביטחון תזונתי ולהבהיר שזה נושא שמדינת ישראל רוצה להגן עליו בכל מחיר, גם כערך. ואחרי שאמרנו את כל זה, אנחנו נדרשים להציג את הצעדים האופרטיביים שהחקלאי צריך להאמין שאנחנו יודעים לבצע.

  • נושא החינוך בירושלים. בירושלים יש קהל מגוון של חובשי כיפה, חרדים, ערבים, חילוניים… לא כולם רוצים לראות את אותה מערכת החינוך.
    יש קהלים שאנחנו מוותרים עליהם מראש, למשל בוחרי מאה שערים שיש להם אחוזי הצבעה של כמעט 100%, כנראה לא יצביעו כחול-לבן ולכן אנחנו לא מתעקשים על מסרים עבור הקהל הזה. 

[09:10] המסרים:

המסר חייב להיות אמין, ואתה חייב להאמין בו כדי להעביר אותו בדרך הנכונה. אני לא מאמין במסרים שאין מאחוריהם תוכן אמיתי ועובדות. וכמובן איפה שיש תקלות, להודות בהן ולספר מה אתה הולך לעשות כדי לתקן את התקלות האלה.
למשל, במערכת הבחירות הזאת יש הרבה דיבור על הפתרון לבעיית עזה. יש לנו פתרון המתבסס על האנשים שיש לנו שהם מנוסים מאוד: שלושה רמטכלים, שר ביטחון לשעבר, שני אלופים בצה״ל, משנה לראש המוסד וכן הלאה. אז יש לנו את המרכיב האמין של מי יעשה.
ועכשיו מה הם הדברים שאנחנו הולכים לעשות? אנחנו מדברים על החזרת ההרתעה, אמצעים מדיניים, כלכליים, וצבאיים. לא כל התוכנית ניתנת לפירוט כי בחלקה יש רכיבים צבאיים סודיים. וגם את זה צריך לדעת להעביר לקהל המצביעים.

[11:26] תודה רבה ליזהר שי, חבר כנסת ברשימת כחול-לבן. לפני סיום, אתה רוצה להעביר מסר למאזינים שלנו לקראת הבחירות מחר?

עברנו מערכת בחירות ארוכה, אני מקווה שהצלחנו לשווק לכם את האנשים שלנו, שאפשר לסמוך עליהם ואת התוכניות שלנו והן רבות, ומגוונות, וארוכות טווח. את היכולות שלנו לבצע את התוכניות וגם את מה שצריך לתקן.
אנחנו יום לפני הבחירות, אז ביום הזה כל אחד מאזרחי ישראל צריכים קודם כל לשכנע את עצמם שמחר בבוקר קמים לבחירות. הולכים להשפיע. לא משנה לאיזה מפלגה. זו החובה האזרחית של כל אחד ואחת מאיתנו לשים פתק בקלפי ולהשפיע. 

אני מקווה שהצלחנו לשכנע אתכם שאנחנו היעד הנכון לפתק שלכם. נבדוק את זה ואת היכולות שלנו בימים הקרובים.

[12:32] במיוחד לכבוד הבחירות, הקלטנו פרק אקסטרה בו יזהר שי יענה לי על כמה שאלות אישיות, לחצו כאן להאזנה.
כמו למשל: במידה וכחול לבן תזכה להקים את הממשלה, מה יהיה מצב ההייטק בבאר-שבע בעוד 4 שנים? איזה טיפ הוא יכול לתת לי כפודקאסטר מצליח? ואיך לאורך כל שנות העשייה שלו, הוא הצליח לשלב בין הקריירה התובענית לבין חיי המשפחה? להאזנה לחצו כאן.

יזהר שי, באמירה אישית אליכם:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088