יונתן קרן - יש דבר כזה שיווק אותנטי?

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יונתן קרן, מייסד-שותף ומנכ״ל ״מעפילים״ (Maapilim). 

״מעיפילים״ היא חברת קוסמטיקה ישראלית שהחלה כמותג טיפוח לזקנים. היום המותג כבר כולל עשרות פריטי טיפוח, כמו: מוצרי רחצה, טיפוח פנים, עיצוב שיער ועוד...


[00:18] הכרות עם יונתן קרן, מייסד-שותף ומנכ״ל ״מעפילים״ (Maapilim).

[00:33] הנושא עליו נדבר: כיצד האותנטיות של המותג ממנפת את נאמנות הלקוחות.

[00:40] עוד קצת פרטים על ״מעפילים״:

  • מעפילים הוקמה בשנת 2016.

  • עד היום גייסו 4.5 מיליון דולר.

  • יונתן מספר שפוטנציאל השוק של מוצרי טיפוח לגברים עומד על כ-60 מיליארד דולר.

  • בחברה 9 עובדים.

  • בין עובדי החברה נמצא את בן זוגו של יונתן דורון בדוח, שאיתו הקים את החברה, ואת אחותו מור קרן, שהיא אחראית על הפעילות בישראל.

[01:05] פתיח:
במידה מסוימת, קשה לחשוב על שיווק כתהליך אותנטי. עסקים בעבר היו מוכנים לעשות כל מה שנדרש כדי לבצע מכירה, החל מהגזמה של מה שהמוצרים שלהם יכולים לעשות ועד להישבע על הסף שהם הטובים בעולם.
אבל הגענו לעידן בו הצרכנים סולדים מפיצ׳ מכירה ומתעלמים מפרסומות.
כדי שהצרכן יעשה את המאמץ וישקיע מהכסף ומהזמן שלו, הוא רוצה מערכת יחסים. ומערכת יחסים אפשר ליצור בכנות ובאותנטיות. 

היום, יונתן ישתף אותנו בסיפור האותנטי של ״מעפילים״: בחזון, בביצוע ובאופן בו זה בא לידי ביטוי בתוצאות העסקיות.

[01:41] הסיפור של ״מעפילים״, איך הכל התחיל:
הכל התחיל בערך לפני 3 שנים, דורון ואני חזרנו מאיטליה, מסיבוב שלמדנו בו על Slow Living ו-Slow Food, והחלטנו להכניס דברים לחיים שלנו שיעזרו לנו להאט.
אחד הרעיונות שהעלנו היה ליצור אומנות.
דורון הוביל את הצד הזה ועשה כלמיני פרוייקטים, אחד מהם היה תערוכה שנקראת ״פרחים זה גברי״ בשיתוף פעולה עם לירון אראל, צלם מעולה שדיבר על ״מה זה גבריות״, וניסה למתוח את הגבולות של הגבריות החדשה.
צילמנו 12 פורטרטים של גברים (שפים, דיג׳יים, מוסיקאים, פעילים פוליטיים ועוד...) כאשר כל אחד באינטרקציה שונה עם פרחים וצמחים שרלוונטים באיזה שהיא צורה לספר את הסיפור שלו. כשניסינו להדפיס את התערוכה הבנו שזה הולך להיות מאוד יקר וניסינו למצוא דרך לממן את ההדפסה. 

במקביל אני גידלתי זקן, למדתי לרקוח לעצמי מוצרים בבית וגיליתי עולם חדש של ריחות ושמנים אתריים. הקמנו אתר ומכרנו את כל מה שהיה לנו בשבוע הראשון בצורה אורגנית לגמרי ועם הכסף הזה מימנו את התערוכה.

הגיעו לתערוכה למעלה מ-3,000 אנשים והיא שותפה בלמעלה מ-200 בלוגים של אומנות ועיצוב בכל העולם.
האימפקט של התערוכה היה מאוד רחב, למשל כשהתחלנו לדבר עם המשרד יח״צ שעבדנו איתו בניו-יורק אז הם הכירו את ״מעפילים״ בעקבות פרחים זה גברי.
בנוסף, אחד מהמשקיעים שנכנסו לסבב הזה, נכנסו בעקבות התערוכה של ״פרחים זה גברי״, כי תוך כדי התהליך כשדיברנו על האומנות, על מה ״מעפילים״ עשתה ומאיפה נולדה, נוצר שם חיבור יותר עמוק מאשר רק לדבר על המספרים.

[04:50] האטה בקצב החיים ושיח פתוח על גבריות, אלה ערכים המזוהים עם המותג שלכם. אתה יכול לתת לנו דוגמא, איך זה מתבטא בפעילות העסקית?
פתחנו עכשיו חנות בניו-יורק. אנחנו המותג Grooming (טיפוח) הראשון שפתח חנות ״פופ אפ״ משלו. היה משהו מאוד מיוחד בחנות, כי להבדיל מחנויות שמעודדות להכנס-לקנות-לצאת, עודדנו אנשים לקיים מאיתנו שיחה, לשבת ולדבר. המהות של החנות היתה ללמוד על הלקוחות שלנו ועל הקהל שם.
בעקבות זה נוצרו קשרים מעניינים, זה הוליד כתבה ב-Wall Street Journal, זה הוליד שיתוף פעולה שאנחנו עובדים עליו עכשיו עם רשת מלונות מאוד חשובה, פניה של Urban Outfitters אלינו ועוד. 

[05:54] אתה יכול לשתף אותנו בתוצאות עסקיות? איך זה בא לידי ביטוי?
יש לנו היום עשרות אלפי לקוחות בארצות הברית, ושיתופי פעולה מאוד מעניינים שמתקיימים בזכות העובדה שהמותג מעניין, אותנטי וייחודי. הנה כמה דוגמאות:

  • Goop של גווינת פאלטרו, שמכניסה אותנו שנה שניה לרשימת מומלצים שלה לקריסמס.

  • Away המותג של המזוודות, משלב אותנו בערכות מיני שלהם.

  • Urban Outfitters.

  • כתבות ב-New York Times וב- Wall Street Journal.

[06:49] באילו עוד דרכים אתם משווקים את עצמכם?
רוב הפעילות השיווקית היא פרפורמנס מרקטינג בפייסבוק ואינסטגרם, אנחנו עושים אירועים, מגזין אונליין ומגזין מודפס ומפיקים פודקאסט.

[07:35] איך המסרים שלכם באים לידי ביטוי בחומרים שאתם מפיקים, למשל בפודקאסט?
הפודקאסט שלנו בהגדרה מדבר על busy people slowing down. אנחנו מקיימים שם שיחה עם משפיענים שעושים דברים גדולים בעולם והם משתפים אותנו איך הם מאטים את קצב החיים ואיך הם מתחברים לעצמם ולמשפחה שלהם, וזה פשוט מרתק לשמוע על אדם שבנה חברה עם מאות או אלפי עובדים ויצר חותם בעולם, והוא בא לדבר על איך הוא לוקח צעד אחורה מכל הדבר הזה.

[09:37] טים סיכום ליזמים ולאנשי השיווק המקשיבים לנו:
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת זה מצד אחד להקשיב לאנשים ולאסוף אנשים חכמים סביבך שאתה יכול להתייעץ איתם, אבל תמיד לקחת בחשבון שכשאדם נותן לך טיפ, הוא מתבסס על הרקע, ההיסטוריה והדברים שהוא מכיר, והעולם מאוד מגוון ומאוד שונה, אז צריך תמיד לקחת את הסינון הזה בחשבון ולהיות נאמן לעצמך ולשורשים של מי אתה ואיפה אתה מיוחד ושונה.  

[10:23] תודה רבה ליונתן קרן, מייסד-שותף ומנכ״ל ״מעפילים״ (Maapilim).

מחוץ לחדר העריכה, כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088