מאי שוחט - משיווק מוצר לשיווק לייף סטייל

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את  מאי שוחט, מייסדת-שותפה וסמנכ״לית מותג בשוקיט (Shookit). אתר המספק פירות, ירקות ומוצרי מזון ארוזים במשלוח של שעתיים עד הבית.


[00:18] הכרות עם מאי שוחט, מייסדת-שותפה וסמנכ״לית מותג בשוקיט (Shookit).

[00:29] הנושא עליו נדבר: שיווק סביב אורח חיים (לייפסטייל), ולא רק מוצר או שירות.

[00:37] עוד קצת פרטים על שוקיט:

  • שוקיט הוקמה בשנת 2017.

  • היה סבב גיוס אחד מקרנות מובילות. 

  • בחברה כ-50 עובדים.

  • שיטת ההפצה הייחודית של שוקיט היא על-ידי הקמת מספר רב של בתי אריזה קטנים בערים צפופות, משם הם עושים משלוחים באמצעות אופניים חשמליות וכך מצליחים להגיע לכל פינה בעיר בתוך שעתיים לכל היותר.

[01:10] מה זה שיווק לייפסטייל (אורח חיים) בהשוואה לשיווק ריטייל (קמעונאות)?
ההבדל העיקרי הוא שבשיווק ריטייל (קמעונאות), מציגים את המוצר, את המחיר שלו ואת היתרונות המידיים למשל: זול, מהיר וכד׳… ושיווק לייף סטייל זה אורח חיים. זה שיווק של החוויה של המוצר ולא רק המוצר עצמו.
למשל: Airbnb לא מוכרים דירה במרכז העיר, הם מוכרים לך את האפשרות להרגיש כמו מקומית בערים שונות בעולם.
עוד דוגמא היא של מותג המזוודות Away, הם לא מוכרים מזוודה חזקה ועמידה הם מוכרים חופש.

[02:02] איך זה בא לידי ביטוי אצלכם בשוקיט, איך אתם משווקים אורח חיים?
אנחנו ניסינו להבין מיהם הלקוחות שלנו, מה הם המאפיינים של הלקוחות שמתקנוורטים אצלנו ומה עולם התוכן שמעניין אותם.
אז מצאנו שהקהל שהכי מתקנוורט אצלנו זה משפחות צעירות, נשים/גברים בגילי 25-34 שנמצאים ברשתות החברתיות וצורכים שם את התכנים שלהם.
ואז ניסינו להבין איך אנחנו כשוקיט יכולים לתת להם חוויה אחרת, ולמלא להם את המקום שאנחנו ״נסגור להם את הפינה״ בכל מיני סיטואציות, להיות שם בשבילם אפילו לפני שהם יודעים שהם צריכים את זה.

אז למשל: 

  • בפסח נתנו ללקוחות שלנו ערכה להכנת חזרת ביתית כדי שיוכלו להגיע לארוחת החג עם החזרת ביתית שהם הכינו בעצמם. והיו תגובות מטורפות ברחבי הרשת.

  • בשבועות הכנו טנא עם זר לילדים.

  • ב-1 באפריל, כשכל המותגים מחפשים דרכים לעבוד על הלקוחות שלהם, אנחנו שלחנו ללקוחות שלנו ״כרית פלוצים״ כדי שהם יוכלו לעבוד בעצמם על אחרים.

  • בראש השנה, אנחנו נתנו ערכה להכנת סחוג. כי אנחנו לא מאחלים ללקוחות שלנו רק שנה טובה ומתוקה, אלא שתהיה להם שנה אש!

[04:05] נעבור לצד הפרקטי, איך אפשר לשווק לייף סטייל ברשת?
דבר ראשון שעשינו זה נכנסנו לאינסטגרם ובדקנו מה הם התכנים שהקהל שלנו צורך, ראינו שהקהל שלנו צורך המון אופנה, ולכן החלטנו להתייחס לקמפיין שלנו כקמפיין אופנה.
השתמשנו בשירות של ליטל גוראי, שהיא ארט דירקטורית משוגעת, מגניבה ויוצאת דופן, היא עשתה את הקליפים החדשים של עדן בן זקן, נועה קירל ושרית חדד.
בעזרתה הפקנו קמפיין שבו הפירות והירקות אומנם נמצאים בפריים, אבל זה לא הפוקוס. כל החוויה שלנו באינסטגרם היא ממש שונה, זה נראה כמו קמפיין אופנה.

המחשבה שתמיד מלווה אותנו זה שאם שאנל היתה עושה עכשיו קמפיין של פירות וירקות, איך הוא היה נראה.

[05:36] שאנל זה סמל סטטוס, מי שרוכש שאנל רוצה להראות שיש לו טעם באופנה והרבה כסף. זה מה שאתם רוצים להיות? סמל סטטוס?
אנחנו לא רוצים להיות סמל סטטוס שאומר ״הנה אני צורך משהו יקר ואני טוב יותר מהשכן שלי לידי״, אלא יותר בוויב, באנרגיות שאנחנו משדרים ובנוחות שאנחנו מעניקים ללקוחות שלנו.

[08:00] מתי אתם יוצאים מגוש דן? ומה עם חול?
היום אנחנו פעילים בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, התחלנו לפתוח את אזור השרון ופתח תקווה.
ולגבי חול, יש לנו הרבה רעיונות בראש שאנחנו אוהבים לשחק איתם, אנחנו עדיין בשלב הבחינה ועוד לא ממשנו שום דבר.

[09:44] טיפ סיכום ליזמים ואנשי השיווק שמאזינים לנו:
הדבר הראשון שכל איש שיווק ויזם צריך לעשות זה להבין מיהו הלקוח שלו, ברגע שתבינו מי הלקוח שלכם תדעו מה יעניין אותו, ואם תדעו מה מעניין את הלקוח תדעו לספק לו את התוכן הנכון שבכלל לא ירגיש לו כמו פרסומת ושהוא יצרוך באופן עצמאי.

[10:35] תודה רבה למאי שוחט, מייסדת-שותפה וסמנכ״לית מותג בשוקיט (Shookit).

מחוץ לחדר העריכה, כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088