אופיר פלטנר - Oracle - הצד הטכני של אימייל מרקטינג



היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את אופיר פלטנר יועץ טכנולוגיות שיווק באורקל (Oracle).
אורקל היא אחת מחברות הענן הגדולות בעולם.


[00:25] הנושא עליו נדבר: הצד הטכני של אימייל מרקטינג.

[00:34] רקע על אוקרל (Oracle):

  • חברה הוקמה בשנת 1977 ע"י לארי אליסון.
  • בעולם יש כ- 140 אלף עובדים ובישראל כ-400.
  • בישראל יש להם אלפי לקוחות, בניהם: Wix, Tailorbrands, Powtoon.
  • למי שלא מכיר חשוב לי להזכיר שאורקל היא החברה היחידה שיש לה סל פתרונות המאפשר 360 customer view אמיתי, משלב של user acquisition ועד לאוטומציה של תהליכים, כלים לבניית תמחור והרשימה עוד ארוכה. 

[00:54] פתיח:
לבצע אימייל מרקטינג נשמע כמו הפעולה הכי פשוטה בעולם. יש לנו לקוח שהשאיר לנו את המייל שלו ואנחנו נשלח אליו ולכל שאר הלקוחות שנרשמו אלינו, בדרך כזו או אחרת, מייל אחת לשבוע.
זה באמת פשוט כשמדובר על 100 לקוחות, אבל כאשר אתם צריכים לשלוח את המיילים האלה לעשרת אלפים לקוחות או בחלק לא קטן מהמקרים למיליון לקוחות המשחק משתנה לחלוטין.
במידה ולא תלמדו את הצד הטכני של הכלי הזה רוב המיילים שלכם לא יגיעו ליעד שלהם ותפספסו את ההזדמנות הזולה והיעילה ביותר עבור הסטארטאפ שלכם.

בשביל זה אנחנו מדברים היום עם אופיר, שיצלול איתנו פנימה לצד הטכני של הדברים וינסה להנגיש לכם את הכללים השונים שעליכם לבצע על מנת להקפיץ את המכירות שלכם מחר בבוקר.

[01:57] היתרונות והחסרונות של Email כערוץ שיווקי:

[02:03] יתרונות:

  • עלות נמוכה: ה"מדיה" לא עולה כסף, פלטפורמות ניהול הקמפיינים ברוב המקרים זולות בהשוואה לערוצי מדיה אחרים, ROI יחסית גבוה.
  • פלטפורמה להעברת מסרים "מורכבים" (מתאים לשלבים מתקדמים יותר ב- Funnel).
  • מאפשר לייצר תקשורת/engagement ארוכי טווח עם לקוחות.

[03:22] חסרונות:

  • דורש אישור מראש (Opt-in).
  • אתגר בלכידת תשומת הלב בתוך ה- Inbox.
  • ניהול לא נכון של הפעילות יעמיד את הדומיין וה- IP של המותג בסכנת חסימה (Sender reputation) וכן ייצור Buzz שלילי.

[05:05] מה הדרך הנכונה שלנו כמפרסמים לדאוג להגיע לאינבוקס ולא לתיבת הספאם?
תוודאו שיש לכם Email Sender Reputation גבוה.

[07:22] כלים לניהול Email Sender Reputation:

  • Google Postmaster (חינמי)
  • Microsoft SNDS (חינמי)
  • senderscore.org (חינמי)
  • Deliverability+ (שיתוף פעולה של eDataSource ו-Oracle)
  • ReturnPath

[07:55] טיפים לניהול Email Marketing אפקטיבי:

  • [08:05] תאמו ציפיות עם הלקוחות (expectation settings) החל מהמייל הראשון, לגבי התדירות והתוכן של הקמפיינים העתידיים.

  • [09:30] Test, Test, Test!: בצעו Multi-variant testing כחלק משגרת הפעילות לטובת אופטימיזציה (from name, subject line, body content).

  • [10:20] Personalize: השתמשו בדאטה שיש לכם על מנת להפוך כל קמפיין לפרסונלי, והכוונה בפרסונלי אינה בלהתחיל את שורת הנושא של המייל עם השם הפרטי של הלקוח... הכוונה היא להשתמש בדאטה שאתם אוספים על הלקוחות שלכם על מנת להתאים את התוכן שאתם שולחים אליהם. דוגמאות: המלצות מוצרים שונות בהתאם לקטגוריה האחרונה שבה ביקר הלקוח באתר, הצעת ערך על המוצר שננטש, הצעת ערך על מוצר משלים למוצר שנרכש לאחרונה ע"י הלקוח  (cross-sell), הזמנה לאירוע עסקי-מקצועי הרלוונטי לדף התעשייה/המוצר שביקר בו ליד וכו'.  שימוש בתוכן דינאמי מאפשר להשתמש בכללים מבוססי דאטה על מנת להתאים תוכן לכל סגמנט בקמפיין בודד

[11:25] טיפ סיכום ליזמים ואנשי השיווק שמקשיבים לנו:

  • מעקב וניטור יומיומי של ה- kpi's המרכזיים (send, delivered, soft/hard bounced, open, click וכו') ברמת דומיין.
  • אל תפציצו, אל תשלחו תוכן לא רלוונטי, אל תעבירו את המידע הלאה, התייחסו להסרות/תלונות/פידבקים ברצינות, אל תשלחו מיילים ללקוחות שלא קוראים אותם וכו'.

[12:06] אנחנו סיימנו, תודה רבה לאופיר פלטנר מאורקל (Oracle)


אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2