שירה לוי ברקן - Upright - ניהול והעסקת טאלנטים בעולמות השיווק


היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את שירה לוי ברקן, סמנכ״לית שיווק ב- Upright (אפרייט).
Upright זה מכשיר לביש הנצמד לגב ורוטט בכל פעם שאתם שפופים, וכך עוזר לכם לשמור על יציבה נכונה.


[01:06] הנושא עליו נדבר: ניהול והעסקת טאלנטים בעולמות השיווק בחברות צומחות.

[00:39] עוד קצת פרטים על Upright ועל שירה: 

  • ב-Upright עובדים כ-70 עובדים, 15 מתוכם במחלקת המרקטינג.

  • היקף המכירות השנתיות עומד על עשרות מיליוני דולרים, עם צמיחה של כ- 300% בשנה.

  • לפני ששירה הצטרפה ל-Upright היא כיהנה כסמנכ״לית שיווק ומוניטיזציה בחברת המשחקים Playtika.

  • ובעבר היותר רחוק עבדה במיקרוסופט כמנהלת שיווק של ישראל ושל מרכז מזרח אירופה ולפני כן במקאן אריקסון כסמנכ״לית לקוחות ומנהלת מחלקת אסטרטגיה.

  • שירה הקימה במשותף את G-CMO, פורום שכולל אנשי שיווק בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית, מתוך מטרה לחזק את תפיסת ישראל כמעצמה לשיווק גלובלי.

[01:57] פתיח:
מנהל טוב, הוא מנהיג.
הוא אדם המעורר השראה על בסיס יומי אצל הצוות שלו.
הרבה פעמים כשאנחנו מנהלים אחרים אנחנו מגיעים ממקום של ידע וניסיון רב ומעבירים אותו הלאה לאנשים שנמצאים תחתינו.
אחת השיטות להביא את הסטארטאפ שלנו לצמיחה מהירה היא להכניס ידע חדש על-ידי העסקת ״טאלנטים״, אלה אנשים שמגיעים עם ניסיון עשיר ומגוון בתחומם, לפעמים הם יותר חכמים ומנוסים מאיתנו ולפעמים ירוויחו שכר גבוה יותר.
לשירה יש רקורד של כ-15 שנים בניהול אנשי שיווק בכירים, בארץ ובעולם. אז ביקשתי ממנה לרכז לנו תובנות שיאפשרו לנו להבין איך לעשות את זה נכון בשביל שבסופו של יום הטאלנט שהבאנו ימצה את כל הפוטנציאל שלו ויגרום לנו כמנהלים ולסטאראפ שלנו לצמוח.

[02:44] לפי מחקרים, שאנשים בשיווק באים ל-18 חודשים - 
מקצוע השיווק הוא מקצוע שוחק שמושך אליו אנשים שאפתניים. מחקרים מראים שאנשים שיווק הם אנשים מאוד שאפתניים שמגיעים אלינו ל-18 חודשים בלבד, מתוכם חצי שנה לוקח להם ללמוד את התפקיד והחברה, ועוד חצי שנה בסוף הם מחפשים עבודה.

  • [03:19] איפה מוצאים אנשי שיווק שיוכלו להביא ערך לסטארט-אפ שלנו בתקופה כל-כך קצרה?

  • [04:16] איך שומרים על הידע הארגוני כשיש תחלופה כל-כך גבוהה של עובדים?

  • [05:07] האם שכר גבוה עוזר להשאיר את העובדים לתקופה ארוכה יותר?

[05:58] לתת פידבק, כל הזמן - כל הזמן בארבעה תחומים: מקצועי, אישי, צוותי - התפתחותי.

  • [06:42] יש מחקרים שמראים שעובדים רוצים לשמוע משוב שלילי, למרות שהמנהלים לעיתים חוששים לתת אותו. מה הדגשים למתן פידבק שלילי?

  • [07:26] טיפים לשיחות קשות (מאמרים מומלצים בנושא מתוך forbes.com: מאמר 1, מאמר 2)

[08:37] תדעו שהם מוכשרים יותר ממך וחכמים יותר ממך
לא משנה כמה ניסיון יש לך, הם תמיד יבינו יותר טוב בתחום שלהם ממך. למרות זאת התפקיד שלנו כמנהלים הוא לגרום להם כל הזמן להתפתח בתחום שלהם ולשאול מיליון שאלות שיאתגרו אותם ויגרמו להם להביא את הטוב ביותר מבלי לחשוש. מנהל טוב יודע לשאול שאלות שיאתגרו את אנשי הצוות ולא יסגרו אותם או יאיימו עליהם, הם צריכים להרגיש שהם שותפים מלאים להצלחה ויש להם אימפקט אמיתי על התחום שלהם.

  • [08:57] אני נתקלת בהרבה מנהלים שמאפשרים לפחד להשתלט עליהם כשהם רואים את העובד שלהם מצליח. אולי מתוך חשש שהוא לוטש עיניים לתפקיד שלהם. איך עושים את זה נכון?

  • [10:07] התפתחות לרוחב בסטארטאפים קטנים.

[11:07] טיפ סיכום משירה לוי ברקן ליזמים ואנשי שיווק:
כדאי לזכור שבסוף יש לנו כמנהלים את הזכות להיות יחד 8-9 שעות, יותר מאשר עם הילדים שלנו, ויותר מאשר להם עם הילדים שלהם - זו זכות וכדאי לשני הצדדים לזכור את זה ולנסות להנעים את היומיום הזה - אז לחגוג הצלחות קטנות וגדולות, לנסות כמה שיותר לצחוק, להעריך את בני הזוג על המחיר שהם צריכים לשלם (פעם בשנה לעשות אירוע עם בני זוג) כדי להפוך את השעות האלו לחגיגה ולא למטלה.

[12:44] תודה רבה לשירה לוי ברקן, סמנכ״לית שיווק ב- Upright (אפרייט).


אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2