יונתן לויט - Roundforest - הטרנדים הטכנולוגיים בשיווק שאסור לכם לפספס ב-2020


היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את יונתן לויט, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה ב- Roundforest.

[00:42] נשוחח עם יונתן על: טרנדים טכנולוגיים בשיווק לשנת 2020.

[00:50] לפני הכל אני אתן עליכם עוד קצת פרטים - 

  • למי שלא יודע, Roundforest מסייעת לצרכנים לבצע החלטות קנייה חכמות יותר בקלות.
    במילים פשוטות, יש לכם 3 אתרים מרכזיים בתחומים של מוצרי צריכה, מלונות וצפייה מקוונת. ומי שנכנס לאתרים מקבל המלצות המותאמות אליו, באופן אישי, באמצעות AI ומערכות דאטה מתקדמות.
    (מוצרי צריכה: www.bestreviews.guide ו- www.bestdeals.today , מלונות: www.watchonline.guide, צפייה מקוונת: www.besthotels.guide)

  • בין רשימת השותפים שלכם נמצא את אמאזון, איביי, CBS, הולו ועוד.

  • היקפי המכירות עבור השותפים שלכם עומדים על כמיליארד דולר בשנה.

[01:22] פתיח: 
ל-Roundforest יש כ-50M משתמשים חודשיים, והם משקיעים סכומי עתק בפרסום כדי להגיע להיקפים שכאלה!
ולכן הם נדרשים להיות תמיד עם היד על הדופק ולזהות טרנדים ומגמות חדשות כי מה שעבד לפני שנתיים לא עובד היום, ומה שעובד היום, אולי לא יעבוד מחר.

[01:43] יונתן, על אילו על אילו טרנדים נדבר?
אני רוצה לדבר על מהלך שאנחנו רואים שקורה בשנים האחרונות ומתעצם בתקופה האחרונה שמייצר בעינינו הזדמנויות גדולות - אוטומציות:

  • עובדות יותר טוב מבעבר.
  • פעם נדרשת לעשות עבודת טיוב, כמו: בידינג, דמוגרפיות, ניסוח מודעות.. והיום יש מגמה מאוד חזקה שרוב העבודה נעשית על-ידי הפלטפורמה.
  • דוגמאות: Dynamic Search Ads, Target ROAS
  • פייסבוק שם כבר כמה שנים, גוגל כשנה. 
  • החברות המובילות בעולם עמוק בתוך האוטומציה, בארץ זה פחות נפוץ.

[03:42] אז בעצם המשתמשים המתקדמים, הם אלה שעושים פחות אופטימיזציה ונותנים למערכות לנהל בעצמן את הקמפיינים. עוד מעט אנחנו נבין, איפה מחלקת המרקטינג כן צריכה להשקיע את הזמן שלה, אבל לפני כן - מה נדרש מאיתנו כדי לגרום לאוטומציות לעבוד?

  • הדבר החשוב ביותר זה לבנות את הקמפיינים בצורה נכונה ולשלוח את הסיגנלים הנכונים - הערכה טובה לשווי של המשתמש.
  • לוודא שהדאטה אמין וזורם באופן יציב, למשל שהמרה אחת לא נספרת 4 פעמים.
  • [תוספת שלא נאמרה בפודקאסט] יש דברים שצריך להיזהר מהם, למשל: אם עושים שימוש ב- DSAs צריך להבין שהוא סורק את האתר, ושולח את המשתמשים לעמוד שאמור להיות התשובה הנכונה ביותר לשאילת החיפוש. לפעמים העמודים האלה נבנו עבור SEO והם לא ממירים כל-כך טוב טראפיק ממומן. ולכן זה יכול לבזבז לנו הרבה כסף.

[05:40] המגמה מגדירה מחדש את תפקיד של אנשי המרקטינג?

  • כן. קריאייטיב, עמודי נחיתה, פאנלים, להיות יצירתי, התמקדות הרבה יותר עמוקה בפאן המיתוגי.
  • כדאי לערב אנשי טכנולוגיה בפעילות השיווק ולוודא תקשורת טובה בין הצוות פיתוח (עדיף להעסיק אנשי טכנולוגיה עם אוריינטציה עסקית או אנשי מרקטינג עם ידע בקוד).

[08:20] לסיכום, אתה חושב שזה משהו שמתאים לסטארטאפ בכל שלב?
אין לי יומרה להגיד מה מתאים לכל סטארטאפ. אני יודע שני דברים:

  • שיווק יעיל זה דבר קריטי להצלחה של סטארטאפ.
  • ואופרציה שיווק זה דבר כבד לסטארטאפ שצריך להתמקד בפיתוח מוצר

[09:38] תודה רבה ליונתן לויט, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה ב- Roundforest.

 

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2