רן פלד - VP Marketing - למה קשה לשרוד בתור סמנכ״ל שיווק



היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את רן פלד, סמנכ״ל שיווק לשעבר ב-3 סטארטאפים.


[00:52] הנושא עליו נדבר: למה כל-כך קשה לשרוד בתור סמנכ״ל שיווק.

[00:57] היסטוריה מקצועית של רן פלד:

  • ב-5 שנים האחרונות, כהנת כסמנכ״ל שיווק ומכירות ב- 3 סטארטאפים מעולמות האנטרפרייז, שגייסו במצטבר למעלה מ- 200M$ והפוקוס בהם היה סביב השוק האמריקאי-אירופאי.
  • את טריגו (Trigo), שנבחרה לאחד הסטארטאפים המצליחים לשנת 2019 של גלובס, עזבת ממש בימים אלה, אחרי 8 חודשים.
  • לפני זה כהנת כסמנכ״ל שיווק בקומונסנס רובוטיקס (CommonSense Robotics), שגם היא נבחרה לאחד הסטארטאפים המצליחים של גלובס, ושם עבדת 18 חודשים.
  • ולפני כן, כהנת כ-CRO, שזה סמנכ״ל שיווק ומכירות באייפסטר (Apester), ושם עבדת כשנתיים וחצי.

[00:54] פתיח:

לפני כמה שבועות פרסמתי פרק עם שירה לוי ברקן, שסיפרה שטאלנטים בעולמות השיווק באים ל-18 חודשים. זהו.
אני חייבת לומר, שלמרות ששירה ביססה את העובדה בכמה וכמה מחקרים, זה נשמע לי קצת מוזר. 

אולי כי זה לא תואם את הניסיון האישי שלי, וכי המחשבה, שאנחנו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים לטאלנט שיקח את הסטארט-אפ שלנו למעלה, ותוך פרק זמן כל-כך קצר הוא עוזב, היא קשה.

אבל, בעקבות הפרק, גם שירה וגם אני קיבלנו המון תגובות של אנשי שיווק בכירים שהזדהו עם מה שנאמר, ושיתפו איתנו את הסיפור האישי שלהם.
אז חיפשתי, מישהו, שיהיה מוכן להתארח בפודקאסט ולהסביר לי, בכנות, למה כל-כך קשה לשרוד כסמנכ״ל שיווק.
ולשמחתי, רן הסכים להגיע. 

[02:33] רן, בכמה מילים, מה התפקיד של סמנכ״ל שיווק בחברות B2B enterprise?

  1. לדאוג שהחברה תהיה מפורסמת, להעלות את הפרופיל שלה למשל באמצעות שימוש ביחסי ציבור, כנסים ועוד..
  2. להפוך את המוצר של החברה לאטרקטיבי בעיני הקונים הפוטנציאלים. לתרגם את הטכנולוגיה המורכבת ליתרונות.
  3. לבנות את הפאנל המכירתי דרך שימוש בנכסים הדיגיטליים של החברה כמו אתר וקמפיינים.

[03:33] אז רן, למה כל-כך קשה לשרוד בתור סמנכ״ל שיווק?

אני וחברים בתעשייה זיהינו 4 דברים שמסכמים את החוויות שלנו כסמנכ״לי שיווק בסטארטאפים ובגללם קשה לשרוד בתפקידם:

  • [04:00] צריך להבין ולהכיר בעובדה שהתרבות הארגונית בחברות B2B enterprise לא תואמת את את האופי של אנשי המרקטינג, וזה יוצר קלאש מעצם היותנו אנחנו.

  • [05:03] כולם אומרים שהם לא מיקרו מנג׳רים, אבל יש מצב שהם לא מנוסים ברמת ה״פרידום״ שמרקטינג צריך, או שהם מגדירים אוטונומיה אחרת, אבל יש רק סוג אחד שבאמת עובד לנו.

  • [09:09] להבחין בתוכנית העבודה וסדרי העדיפויות בין דברים שעושים אימפקט בחוץ לדברים שלא עושים אימפקט בחוץ.

  • [09:53] אגו הוא לא תוכנית עבודה, בהגדרה התפקיד של מנהלי השיווק הוא להפוך את החברה מאנונימית למוכרת. אבל בתאכלס, אם המנכ״ל לא נמצא בפרונט הוא מתעצבן ויש פיצוצים. ולצערי זה לא תמיד נכון שהמנכ״ל יהיה בפרונט.

[12:10] טיפ סיכום מרן פלד לסמנכ״לי השיווק והיזמים:

  • טיפ לסמנכ״לי השיווק: אם יש חברה שמחפשת המון זמן סמנכ״ל שיווק, תהיו יותר חשדניים.
  • טיפ ליזמים: סמנכ״ל שיווק מצויין, יכול להכפיל ואף לשלש את הערך של החברה. המחיר הוא חופש כמעט מוחלט.


אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2